Cât încă aștepți CFR, China relansează cel mai rapid tren din lume

de: Răzvan Băltărețu
29 08. 2017

Până în 2011, China avea cele mai rapide trenuri. În urma unui accident a limitat viteza acestora. Acum revine asupra deciziei și ridică limita. 

Cât încă mai visăm la trenurile Hyperloop, cu viteze de peste 1.000 km/h, China reactivează trenurile sale de mare viteză la standardul din urmă cu șase ani. Noile garnituri electrice sunt denumite „Fuxing” („reîntinerirea”, într-o traducere aproximativă) și vor circula pe ruta Beijing – Shanghai cu o viteză maximă de aproape 400 km/h. Data oficială de relansare e 21 septembrie, când șapte trenuri vor circula la viteza maximă.

Distanța pe care vor circula aceste garnituri înseamnă circa 1.250 de kilometri, iar timpul estimat pentru a ajunge dintr-un punct în altul este de patru ore și jumătate. Dat fiind că trenurile vor circula cu mai mult de 350 km/h, asta înseamnă o reducere a timpului călătoriei de până la o oră.

„Concurența” pe care o are produsul Chinei e reprezentată de trenurile italienilor de la NTV (360 km/h), urmată de Maglev de la japonezi, cu 320 km/h.

Trebuie menționat aici că sistemul japonezilor a ajuns și la viteze de peste 600 km/h, dar pentru o infrastructură potrivită, costurile sunt imense, comparativ cu sistemul tradițional. Cel mai rapid ar fi operațional abia din 2027. Tocmai de aceea nici nu sunt folosite trenurile la viteza maximă. Și mai sunt cele ale TGV din Franța, cu viteze între 270 și 320 km/h.

Cât despre China, are o infrastructură de circa 19.960 de kilometri, care îi permite viteze de până la 400 km/h, cât ar atinge cele mai rapide trenuri ale sale. Sistemul acesta a fost însă limitat în 2011, în urmă unei ciocniri între două trenuri. Au murit atunci 40 de persoane și 200 au fost rănite. A urmat o investigație în urma căreia a fost descoperită o rețea imensă de corupție. Doi oficiali au fost găsiți vinovați și condamnați.

 

Fotografie via Pixabay.